Een goede slager is een kwestie van vertrouwen

Linschoten-03

‘Een goede slager; dat is echt een vertrouwenskwestie’, zei mijn moeder altijd. En vrolijk stapte ze op de fiets om vijf kilometer verderop haar vlees te halen. Dolblij was ze dat ik verkering kreeg met een slager. Hoewel mijn vader een timmerman ook wel zag zitten...

Iedereen kent wel de verhalen van mensen die vol trots vertellen over hun slager. Op de één of andere manier hebben wij slagers veel ambassadeurs onder onze trouwe klanten. Wanneer ik onbekenden vraag naar hun slager, dan volgen steevast een brede lach en een enthousiast verhaal. Hoe vaak mijn man Hubert niet hoort ‘Ik heb je vader nog gekend’ of ‘Ik heb nog altijd een pen van jullie’.

[intermezzo:3]

Aardige verzameling

Dat laatste behoeft enige uitleg. Mijn schoonvader had namelijk het gebruik om bijzondere gebeurtenissen aan te kondigen met het uitdelen van een pen met opdruk aan zijn klanten. Zo hebben we ondertussen een aardige verzameling. Speciaal voor ons huwelijk kwam er een witte. Pa van Linschoten maakte zijn hele clientèle via de tekst duidelijk dat hij ons huwelijk wel zag zitten: ‘Hubert en Franny van Linschoten 24 juni 1985’. Gevolgd door ‘HOERA!’.

[intermezzo:1]

Half maart van dit jaar kwam onze beroepsgroep in een rollercoaster terecht. Waar eerst onze webshop weinig prioriteit kreeg, is deze sinds eind maart zowel volledig ingevuld als gekoppeld met iDeal. Dat was best even schakelen.

Ellenlange kerstperiode

Je verkoopt een product aan iemand, die dat niet ziet en al heeft betaald. Een soort ellenlange kerstperiode, maar dan zónder die perfecte voorbereiding, brak aan. Naast het feit dat we onze klanten goede kwaliteit bieden, maken ze nu ook ander afwegingen; waar voel ik me het veiligst, wie biedt de juiste service en wie maakt het me makkelijk door te bezorgen?

[intermezzo:2]

Ik kreeg op mijn telefoon verschillende reactie binnen en één van de reviews, die toevallig gisteren binnenkwam, wil ik graag even met jullie delen. Een klant schrijft: Super service. Online besteld en betaald. Gewicht was 50 gram minder en er zat (zonder vraag van mij) 70 cent retour bij mijn bestelling. Oprecht en eerlijk dus.

Ik dacht even aan de enorme markt van online-aanbieders. Wij kunnen nog steeds het verschil maken bij ónze en nieuwe klanten. Zolang we ons mogen verheugen in een positieve respons van onze klanten, zie ik de aankomende tijd met vertrouwen tegemoet.

 
Lees ook
Bedrijfsopvolging: begin er tijdig aan!

Bedrijfsopvolging: begin er tijdig aan!

In de praktijk blijkt dat veel ondernemers zich pas in een laat stadium van hun leven bezig houden met bedrijfsopvolging. Het is echter goed om hier tijdig bij stil te staan.

Deadline btw-aangifte derde kwartaal op 31 oktober - Belastingdienst geeft tips

Deadline btw-aangifte derde kwartaal op 31 oktober - Belastingdienst geeft tips

De deadline voor de btw-aangifte en -betaling over het derde kwartaal nadert. Ondernemers hebben tot 31 oktober de tijd om dit te doen. Volgens de Belastingdienst hebben bijna vier op de tien startende en kleine ondernemers een herinnering nodig om dit tijdig te doen. Daarom geeft de Belastingdienst vijf tips voor een goede en efficiënte aangifte.

Belastingdienst helpt ondernemers bij administratie

Belastingdienst helpt ondernemers bij administratie

Ondernemers kunnen hun belastingszaken op drie manieren regelen. Via administratiesoftware, via een fiscaal dienstverlener of via de website van de Belastingdienst. Maar welke manier past bij welke ondernemer? De Belastingdienst geeft advies.