Viresmo: uniek 24/7 afhaalsysteem - Altijd vers, altijd open

Slagerij de Rooij_Viresmo_Smeva (adv NB VLM 9-12-2021)

Dit slimme versboxsysteem laat klanten hun koelverse (vlees)producten online bestellen en betalen. Ze ontvangen een code die is gekoppeld aan hun persoonlijke vak. En kunnen vervolgens hun bestelling eenvoudig afhalen op het voor hen gewenste tijdstip, zonder de winkel te hoeven binnenstappen.

Hoe werkt het?

Smeva is gecertificeerd dealer én 24/7 servicepartner van Viresmo, een nieuw ‘on demand’ gekoeld versboxsysteem met 8 of 14 modulair in te delen vakken die eenvoudig te koppelen is aan een website of webshop. Dit nieuwe on-demand-afhaalsysteem werkt als volgt: 

  1. Je ontvangt de online bestelling en betaling van de klant
  2. Je plaatst de bestelling in een vak in de Viresmo
  3. Jouw klant ontvangt een code via mail of sms om het vak te openen
  4. De klant haalt op een zelfgekozen moment de bestelling af.

Verhoog je omzet

Maar wat is er nu zo bijzonder aan deze koeling? Een belangrijk voordeel van de Viresmo is dat je je omzet verhoogd, doordat producten 24/7 zijn af te halen. Slagerij Dirk: “Wij zijn zeer tevreden over de Viresmo, onze omzet is met 25% toegenomen en we hebben er extreem veel nieuwe klanten bij.”

Geen wachtrijen meer

Daarbij ontlast de Viresmo piekuren; bestellingen kunnen worden voorbereid op een rustiger moment en het biedt de mogelijkheid meer te verdienen zonder de winkel langer open te moeten gooien. Dit kan Slagerij de Rooij beamen: “Voorheen moest er in drukke periodes een tafel buiten worden neergezet met een extra personeelslid. De Viresmo bood hierin een uitkomst. We hebben namelijk geen uitbreidingsmogelijkheden en op deze manier kunnen piekuren eenvoudig worden opvangen, zonder extra personeelslid. Traditionele klanten kunnen natuurlijk gebruik blijven maken van de winkel. Alleen zonder in de rij te hoeven staan."

Het perfecte personeelslid

Ook fungeert de Viresmo als een extra verkooppunt met langere openingstijden, buiten uw reguliere winkel om. En niet geheel onbelangrijk, zeker in de coronapandemie, je hoeft daarvoor geen extra personeel aan te nemen. De Viresmo is nooit ziek en werkt ook op feestdagen. Kortom, het perfecte personeelslid. Slagerij Geert&Wendy: “Wij zijn erg enthousiast. De Viresmo is voor ons een tweede winkel, zowel qua omzet als het aantrekken van nieuwe klanten. Mede door de aandacht op social media heeft het een enorme sprong gemaakt. Ook heeft het ons  een besparing van twee weekendkrachten opgeleverd en hoeven klanten niet meer buiten te wachten tijdens de coronaregels."

Meer info: www.smeva.com/nl/viresmo

Lees ook
Boerensnijpaté met blokrand

Boerensnijpaté met blokrand

Bij de benaming van paté wordt vaak alleen gedacht aan een zacht smeerbaar product met daarin een groot deel lever (30-40%). Vanuit de Franse charcuterie werden deze productkenmerken vooral ook toegeschreven aan terrines en galantines.

‘Vragen van klanten kan ik nu zelf beantwoorden’

‘Vragen van klanten kan ik nu zelf beantwoorden’

De werktijden in de horeca zag Inge Groenland (23) na een paar jaar niet meer zitten. Maar de contacten met klanten vond ze wél heel leuk. Ze ging op zoek naar een nieuwe baan die daarbij paste en liep tegen een vacature bij Slagerij John de Roode aan. Inmiddels werkt Inge daar twee jaar en is ze bezig met haar tweede slagersopleiding bij SVO vakopleiding...

Nederland gaat opnieuw in lockdown - levensmiddelenwinkels blijven open

Nederland gaat opnieuw in lockdown - levensmiddelenwinkels blijven open

Zaterdagavond scherpte de regering opnieuw de coronamaatregelen aan. Sinds zondag 19 december is Nederland evenals vorig jaar in lockdown. De lockdown duurt in elk geval tot 14 januari. Essentiële winkels, waaronder de bakker, slager, visspecialist en slijter, blijven open.