Viresmo: uniek 24/7 afhaalsysteem - Altijd vers, altijd open

Slagerij de Rooij_Viresmo_Smeva (adv NB VLM 9-12-2021)

Dit slimme versboxsysteem laat klanten hun koelverse (vlees)producten online bestellen en betalen. Ze ontvangen een code die is gekoppeld aan hun persoonlijke vak. En kunnen vervolgens hun bestelling eenvoudig afhalen op het voor hen gewenste tijdstip, zonder de winkel te hoeven binnenstappen.

Hoe werkt het?

Smeva is gecertificeerd dealer én 24/7 servicepartner van Viresmo, een nieuw ‘on demand’ gekoeld versboxsysteem met 8 of 14 modulair in te delen vakken die eenvoudig te koppelen is aan een website of webshop. Dit nieuwe on-demand-afhaalsysteem werkt als volgt: 

  1. Je ontvangt de online bestelling en betaling van de klant
  2. Je plaatst de bestelling in een vak in de Viresmo
  3. Jouw klant ontvangt een code via mail of sms om het vak te openen
  4. De klant haalt op een zelfgekozen moment de bestelling af.

Verhoog je omzet

Maar wat is er nu zo bijzonder aan deze koeling? Een belangrijk voordeel van de Viresmo is dat je je omzet verhoogd, doordat producten 24/7 zijn af te halen. Slagerij Dirk: “Wij zijn zeer tevreden over de Viresmo, onze omzet is met 25% toegenomen en we hebben er extreem veel nieuwe klanten bij.”

Geen wachtrijen meer

Daarbij ontlast de Viresmo piekuren; bestellingen kunnen worden voorbereid op een rustiger moment en het biedt de mogelijkheid meer te verdienen zonder de winkel langer open te moeten gooien. Dit kan Slagerij de Rooij beamen: “Voorheen moest er in drukke periodes een tafel buiten worden neergezet met een extra personeelslid. De Viresmo bood hierin een uitkomst. We hebben namelijk geen uitbreidingsmogelijkheden en op deze manier kunnen piekuren eenvoudig worden opvangen, zonder extra personeelslid. Traditionele klanten kunnen natuurlijk gebruik blijven maken van de winkel. Alleen zonder in de rij te hoeven staan."

Het perfecte personeelslid

Ook fungeert de Viresmo als een extra verkooppunt met langere openingstijden, buiten uw reguliere winkel om. En niet geheel onbelangrijk, zeker in de coronapandemie, je hoeft daarvoor geen extra personeel aan te nemen. De Viresmo is nooit ziek en werkt ook op feestdagen. Kortom, het perfecte personeelslid. Slagerij Geert&Wendy: “Wij zijn erg enthousiast. De Viresmo is voor ons een tweede winkel, zowel qua omzet als het aantrekken van nieuwe klanten. Mede door de aandacht op social media heeft het een enorme sprong gemaakt. Ook heeft het ons  een besparing van twee weekendkrachten opgeleverd en hoeven klanten niet meer buiten te wachten tijdens de coronaregels."

Meer info: www.smeva.com/nl/viresmo

Lees ook
‘Bij onze slagerij doen we alles zelf’

‘Bij onze slagerij doen we alles zelf’

Nina Markus (22) had net een baan in een hotel, toen corona toesloeg. Ze wilde niet thuiszitten en ging aan de slag bij het familiebedrijf, Slagerij van Meurs in Reeuwijk. Dat beviel zo goed, dat ze is gebleven. Ze is nu bezig met de opleiding Slager van SVO vakopleiding food.

Epos viert 70-jarig bestaan met Epos Vers! Festival

Epos viert 70-jarig bestaan met Epos Vers! Festival

Epos bestaat in 2022 70 jaar. De smaakmaker viert dit op 18 september met klanten en partners tijdens het Epos Vers! Festival. “Een inspiratie event voor versspecialisten waar proeven, ontmoeten en genieten centraal staan.”

Vlees in de media - week 29

Vlees in de media - week 29

BBB-kamerlid Caroline van der Plas bezoekt zelfslachtende slager, tropische temperaturen en de kleinste slagerij van het Westland. Wat lazen we de afgelopen week over de branche? Een greep uit de media.