Verantwoord verpakken op gebruikte of nieuwe machines

Multivac Adv 29-7 Vleesmagazine

Besparing op de totale hoeveelheid verpakkingsmateriaal en streven naar volledige recyclebaarheid blijft een actueel thema tussen retailers en toeleveranciers. Vooral de reductie van plastic krijgt hierin veel aandacht.

Om haar klanten hierbij te ondersteunen werkt MULTIVAC nauw samen met gerenommeerde toeleveranciers in de ontwikkeling van plasticbesparende verpakkingsoplossingen. Zo is MULTIVAC PaperBoard al enige tijd op de markt, deze oplossing  biedt een besparing op plastic van 60 tot 90%. Ook de ontwikkeling van mono-plastic schalen in combinatie met mono-afdichtfolies is ondertussen een feit. En de eerste producten verpakt in biologisch afbreekbaar materiaal, rollen al enige tijd van MULTIVAC machines.

Wat echter vaak uit het oog verloren wordt, is de technologie waarmee de verpakte producten gefabriceerd worden. Dat is de expertise van MULTIVAC. Met slimme innovatieve ontwikkelingen op haar machines biedt MULTIVAC haar klanten de mogelijkheid om folieverbruik te reduceren.
Op bestaande machines bij klanten is al een reeks succesvolle projecten afgerond waarmee forse foliebesparing is gerealiseerd.

Lees verder op de site van Multivac

Lees ook
Keurslager van Leeuwen krijgt predicaat Hofleverancier

Keurslager van Leeuwen krijgt predicaat Hofleverancier

Dit jaar bestaat Keurslager van Leeuwen 100 jaar. Dit bijzondere jubileum is nu nog mooier geworden nu de slagerij het predicaat Hofleverancier mag voeren. Commissaris van de Koning, Jaap Smit, overhandigde het predicaat op 25 november aan slager Paul van Leeuwen, de derde generatie van de slagersfamilie.

Fuet van geitenvlees

Fuet van geitenvlees

Geitenvlees is duurzaam en lekker, maar onder consumenten nog weinig bekend. Hoog tijd dat daar verandering in komt, vindt worstmaker en vakdocent Ronnie Poeste. Hij gebruikt het geitenvlees voor een heerlijke fuet.

Sociale media campagne Werken in de Slagerij gestart

Sociale media campagne Werken in de Slagerij gestart

Deze week startte de langdurige campagne Werken in de Slagerij op de sociale media. Het doel is om door middel van video’s en verhalen van slagers jongeren en zij-instromers te enthousiasmeren voor het slagersvak.