Het is geen geheim dat social media marketing een krachtig instrument is voor bedrijven. Het gebruik ervan is echter niet voorbehouden aan grote bedrijven en ketens. Ook kleine bedrijven, zoals slagerijen, kunnen sociale media in hun voordeel gebruiken. Dit zijn zes social media tips voor slagers.
1. Deel relevante informatie
Via sociale media deel je relevante informatie met je doelgroep. Een slagerij zou bijvoorbeeld berichten kunnen delen met kooktips, recepten met vlees of voedseltrends. Door dit soort informatie te geven, kun je contact leggen met je doelgroep en hen laten zien dat je een expert bent op jouw vakgebied.
2. Geef je winkel een gezicht
Het introduceren van je team is een geweldige manier om je winkel een gezicht te geven en je volgers te laten zien dat je bedrijf een persoonlijke touch heeft. Je zou dit kunnen doen door op je Facebook-pagina een bericht te delen over elk teamlid of een vraag- en antwoordsessie te houden waarbij je volgers je teamleden alles kunnen vragen wat ze willen.
3. Laat je vaardigheden zien
Het delen van recepten is een manier om je slagersvaardigheden te laten zien. Je zou elke week een nieuw recept kunnen delen waarvan je denkt dat je volgers het lekker vinden. Recepten zijn ook een goede manier om te laten zien welke nieuwe of seizoensgebonden producten je slagerij heeft.
4. Bouw een band op
Een manier waarop je als slager een band kunt opbouwen met je doelgroep is door tips te delen om tijd te besparen in de keuken. Je kunt bijvoorbeeld een post delen over kant-en-klare maaltijden die klanten in je winkel kunnen bestellen. Dit is een geweldige manier om te laten zien dat je nadenkt over manieren om het leven van je klanten gemakkelijker te maken.
5. Laat zien dat je vernieuwend bent
Informatie delen over voedseltrends is een manier om je volgers te laten zien dat je vernieuwend bezig bent. Je kunt alleen informatie geven over een bepaald trend, maar je kunt ook je gedachten erover delen. Dit is een geweldige manier om een gesprek te beginnen met je volgers en hun feedback te krijgen die jij weer kunt gebruiken voor het maken van assortimentskeuzes.
6. Kennis delen
Als slager weet je waarschijnlijk veel over verschillende stukken vlees en hoe je ze moet bereiden. Je zou een reeks posts kunnen schrijven over hoe je het juiste stuk vlees kiest voor verschillende gerechten of tips delen over hoe je een perfect stuk vlees bereidt. Denk bijvoorbeeld ook aan worst maken met een worstenvuller. Je volgers zullen dat zeker kunnen waarderen, waardoor hun loyaliteit en daarmee koopbereidheid toeneemt.