Keurslager Kamerling blijft maar groeien met de touch van Epos

16 mei 2023 Xandra Veltman Epos

Sinds André van Duin en Janny van der Heijden op de Oude Rijn aanmeerden bij de ‘Drijf-in bootjes service’ van keurslager Kamerling in Bodegraven, zijn vader en zoon Jetze en Mischa Kamerling bekender dan ooit. 

Bekend was de keurslagerij al, lacht Mischa. Hij is 31 en werkt van jongs af aan in de zaak. “Inmiddels gediplomeerd en fulltime als rechterhand van mijn vader, of beter gezegd als duizendpoot. Twee dagen per week produceer ik met een collega in de worstenmakerij honderden kilo’s worsten, vleeswaren en andere producten. We maken sommige weken wel driehonderd kilo grillworst, naar een recept van mijn opa. Wij hebben het met behulp van Epos alleen verder geoptimaliseerd.” 

Epos met eigen twist

Epos wordt vaak genoemd door Mischa. Uiteindelijk gaat het om je product, daarin moet je je onderscheiden. Daarover zijn accountmanager bij Epos Martin Hoogvliet en de familie Kamerling het grondig eens. Mischa: “We gebruiken veel producten van Epos en van Bieze Deli. Aan de sauzen en marinades van Epos geef ik een eigen twist. Zo bedacht ik de partydip, die ik gemaakt van de knoflooksaus en de piripirisaus van Epos, plus een eigen toevoeging. En zo ontstond ook de pulled pork met Epos barbecuesaus smoked bull. ‘Hits’ die niemand kan imiteren. Zo benutten we allerlei producten van Epos. Mensen komen ervoor terug.” 

Klanten komen vast en zeker terug voor de nieuwe Bieze Deli Mango salade die Martin en Mischa een Italiaanse draai gaven en lieten proeven aan de klanten. Mango is een van de nieuwste salades van Bieze Deli, met een uitgebalanceerde smaak en waarmee je eindeloos kunt variëren. Mischa: “Wij voegden er verse groenten, mozzarella, fruit en parmaham aan toe. Met weer andere ingrediënten en de nieuwe Bieze Deli Waldorfsalade maken we ook mooie schotels en bakjes. Weer heel anders van smaak, met andere toevoegingen.”

Mensen willen gezond, vers en smakelijk en steeds vaker wat minder vlees en meer groente, stelt Martin. “Kamerling kan naar eigen inzicht aan die vraag tegemoetkomen met de basissalades van Bieze Deli, plus hun eigen twist.” Martin geniet volop van het succes van de keurslager. “Ze hebben geweldige producten en het is een cadeautje om hier te komen en ideeën uit te wisselen. Mischa heeft ook een geweldige webwinkel en online service opgezet. Als de klant voor 11.00 uur bestelt is de lunch op tijd in huis. Kamerling heeft drie busjes om alles rond te brengen. Heel knap.” 

Creativiteit

Epos Keurslager Kamerling maaltijden bereiden (© Epos)  

Mischa vindt het leuk om te doen. Naast dit off- en online werk zorgt hij voor de administratie, de communicatie en het kassabeheer. “Ik kan m’n eigen creativiteit kwijt in dit vak, zeker met alle online ontwikkelingen. En het werkt! Met alleen een vleestoonbank gaan we het op den duur niet meer redden, al hebben we veel aanloop van vaste klanten en toeristen. Onze klantengroep is heel divers en breed.”

De vraag naar gemaksartikelen groeit snel, om thuis af te maken maar ook om meteen te kunnen eten. Van vers belegde broodjes tot maaltijden die je nu ook warm kunt afhalen, en alles daartussenin. Mischa: “We ontzorgen de klanten. Daarnaast leveren we aan veel instellingen en horecakeukens. Die belegde broodjes gaan naar bedrijven en particulieren; zo’n zes- tot zevenhonderd broodjes per dag. Bijna tachtig procent wordt online besteld. Dat is voor ons een enorme tijdsbesparing en het is minder foutgevoelig.” 

In al die drukte moet je kunnen vertrouwen op de service en de constante kwaliteit van leveranciers. “Daarom kiezen we voor Epos”, zegt Mischa. “Ik hoef maar te bellen met een vraag en ze helpen me direct. En ze nemen tijd om met nieuwe producten en ideeën langs te komen. Daardoor heb ik nu bijvoorbeeld weer die twee nieuwe salades in de toonbank. Die gaan echt goed lopen.”  

Epos logo klein

Epos Specerijen
Galvanistraat 20
3861 NJ Nijkerk
+31(0) 33 24 77190
www.epos-specerijen.nl

Altijd op de hoogte blijven?