Epos staat straks met de foodtruck voor de deur

Epos advertorial Vlees 3-2021

Op vrijdag is het topdrukte bij de slagers. Dat zijn mooie momenten om met de foodtruck te komen, zegt rayonmanager Tom Rikkerink. “Als de klanten dan op 1,5 meter staan te wachten, kunnen wij voor wat afleiding zorgen. Die reuring trekt ook andere mensen aan die wat willen proeven.” (foto: Epos)

De coronamaatregelen dwingen ondernemers tot creatieve oplossingen. Dat geldt ook voor Epos. Creativiteit maakt rayonmanager Tom Rikkerink gelukkig. “We zijn begaan met de slagers. En we hebben alles in huis om ze een handje te helpen.”

Moe? Even geen inspiratie? Kijk dan eens op de website van Epos. Je wordt er blij van. De site staat vol recepten, voorbeelden en nieuws. Ook de acties staan erop. Zoals de nieuwe 5 + 1 gratis actie op de barbecuesauzen. Mooi voor wie de komende barbecueperiode meer wil uitproberen, want het belooft een druk barbecueseizoen te worden.

Foodtruck

Epos heeft sinds kort een eigen foodtruck. Rayonmanager Tom Rikkerink is enthousiast. “Eerder gingen we met de slager de keuken in, recepten uitproberen. Nu dat niet kan, komen we voorrijden. Ik ben gek van foodtrucks, demo’s, koken, bakken, lekkere dingen maken. We maken er echt een feestje van. Binnen de
RIVM-regels kun je nog altijd leuke dingen doen. We maken met plezier smakelijke hapjes om consumenten te laten kennismaken met onze producten. We staan gewoon bij slagers op het plein of in de straat. Wij laten mensen buiten iets proeven en de slager doet er een mooie aanbieding bij. Daartoe leent het barbecueseizoen zich bij uitstek! Naast barbecuehapjes kun je bijgerechten laten proeven zoals de Indonesian drumsticks, toktoksalade en shoarma met onze knoflooksaus. Heerlijk toch, om alvast iets van de barbecue te proeven als je bij de slager bent?”

Indonesian Taste

Ook gewild blijkt de nieuwe marinade Indonesian Taste. Er is al heel wat gekokkereld met deze roodbruine ketjap-achtige oosterse marinade op oliebasis, lacht Tom. “Het is altijd de kunst om een bijzondere, evenwichtige smaak te creëren die tegelijkertijd veel mensen lekker vinden. Hierin zit precies genoeg chili, pittig zonder heet te worden. De gember, fenegriek, wat koriander, het maakt ‘m geschikt voor vele schotels en bijgerechten. Je hoeft geen uren in de keuken te staan en klanten komen terug voor je ambachtelijke producten én je gerechten.”

Trendsetter

Tom Rikkerink komt zelf uit de slagerswereld. “Het is belangrijk dat je innovatief blijft. We proberen altijd de supermarkt een stap voor te blijven, trendsetter te zijn. Ik werk graag ideeën uit met slagers. Dat gaat van culinaire gerechten tot eenvoudige recepten. Wat ook op de barbecue past is bijvoorbeeld Mumbaiworst met spek er om, Duitse braadworst met zelf toegevoegde jalapeño en kaas en satégrilworst. Met onze basismixen kun je je goed onderscheiden. Ook passen onze barbecuesauzen er mooi bij.”

5 + 1 gratis

Daarmee doelt Tom op de vele goed lopende barbecuesauzen, ook in consumentenbakjes verkrijgbaar. Denk bijvoorbeeld aan knoflook, American grill, beenham of bieslook-uien. Deze doen mee in de 5 + 1 gratis-actie. De verschillende kleuren ogen mooi in de winkel, de allergenen-declaratie staat er keurig op. De slager hoeft geen sausjes te scheppen, de consument hoeft niet te wachten en koopt dan al snel wat extra.

Nieuwe Epos Inspiratie Box

Waar mogelijk komen de rayonmanagers de komende tijd langs met een gloednieuwe Epos Inspiratie Box, gevuld met de kruidenolie Smokey Bastard, toktoksaus en pasta pesto van Bieze. Een smakelijk probeerpakket! Hiermee wil Epos laten zien dat alles voor de barbecue verkrijgbaar is en dat je met zo’n compleet concept tevreden klanten creëert.

 

Epos deelde twee recepten met de lezers van Vleesmagazine. Bekijk hier de recepten voor Hippe kipburger voor de bbq en Indonesian Drumstick.

epos_logo

Epos Specerijen
Galvanistraat 20
3861 NJ Nijkerk
+31(0) 33 24 77190
www.epos-specerijen.nl

Lees ook
Kansen voor de toekomst van de slagerij

Kansen voor de toekomst van de slagerij

De vraag naar meer (online) gemak is dé trend van dit moment. Daarin liggen kansen voor de slager. Meer consumentgericht denken is daarbij een must. Het opleiden van een nieuwe generatie ondernemers is de grootste uitdaging met het oog op de toekomst, vinden vertegenwoordigers uit de branche.

Nieuw platform De Lokalist biedt lokale producten

Nieuw platform De Lokalist biedt lokale producten

Er is een nieuw platform voor lokale producten. De Lokalist biedt verse producten van ruim honderd boeren en ambachtslieden, zoals bakkers, slagers en visboeren. De consument kan de producten online bestellen en krijgen deze de volgende dag vers thuisbezorgd.

‘Dankzij opleidingen met zelfvertrouwen aan de slag’

‘Dankzij opleidingen met zelfvertrouwen aan de slag’

Op haar dertiende ging Manon Cornelissen (19) aan de slag als afwashulp bij Slagerij John Neidhöfer in Den Oever en ze is er nooit meer weggegaan. Ze rondde twee slagersopleidingen bij SVO vakopleiding food af en is nu bezig met de mbo 4-opleiding Bedrijfsleider vers. “Ik ga aan de slag met het verlagen van onze inkoopkosten.”