Van slagerij naar culinaire eetwinkel

PREMIUM
Een traditionele combinatie van aardappels, groente en vlees of juist een moderne pokébowl: steeds meer ambachtelijke slagers bedienen met kant-en-klaarmaaltijden een brede doelgroep. Gemakkelijk, snel, gezond én vers zijn doorslaggevende aankoopargumenten voor de klant.
Voor klanten die niet kiezen kunnen, presenteert Baaij Fresh uit Lisse een ‘stamppotje twijfel’: een bol boerenkool, een bol zuurkool, een bol hutspot, worst, hachee en spekjes in één bakje. Het bedrijf, al sinds 2000 traiteur en als visspecialist tegenwoordig samen met een ambachtelijke slager onder één dak, presenteert dagelijks vijftien verschillende maaltijden in een zelfbedieningsmeubel. Zit daar toch niets van je gading tussen of vind je de porties te groot? Dan kun je doorlopen naar de carrousel: een ronddraaiende toonbank, waarin achter glas verschillende maaltijdcomponenten worden gepresenteerd die door een van de winkelmedewerkers voor je worden opgeschept. “Wij bieden onze maaltijden in drie verschillende portiegroottes aan: 400 gram, 500 gram of 600 gram”, aldus Thomas Baaij, samen met zijn broer Johan de nieuwe generatie ondernemers binnen Baaij Fresh. “Senioren hebben vaak genoeg aan een kleine portie, maar jonge mensen met een drukke baan en wat meer te besteden kiezen vaak voor de grotere porties. Je hebt zo snel en gemakkelijk een complete maaltijd op je bord én je eet vers en gezond. We noemen onszelf niet voor niets de gezonde snoepwinkel.”