Keurslager Van Caulil heel tevreden over mystery shopping onderzoek

Mystery shopper_Hans Prinsen

Foto: Hans Prinsen

‘Frisse blik van de klant dient als een figuurlijke spiegel’

Secret View heeft het allereerste mystery shopping platform gelanceerd dat speciaal is ontworpen voor kleine ondernemers. Met feedback van echte klanten leren slagerijen hun vakmanschap te gebruiken om klantervaringen te verbeteren. Bianca Kalmthout van Keurslager Van Caulil in Etten-Leur is heel tevreden. ‘We gebruiken de resultaten om van te leren’, vertelt ze.

De wens om mystery shopping onderzoek uit te voeren bestaat bij slagers al geruime tijd. Toch was deze kwalitatieve onderzoeksvorm tot voor kort alleen toegankelijk voor grote formules. Om ondernemers met één tot vijf vestigingen ook te voorzien van waardevolle feedback van echte klanten heeft Secret View een betaalbare en toegankelijke do-it-yourself (DIY) oplossing ontwikkeld waarmee ondernemers hun eigen mystery shopping onderzoek op kunnen zetten.

In samenwerking met organisaties als Vereniging voor Keurslagers, Uw Slager en het Worstmakersgilde lanceert Secret View deze dienst als eerst in de slagersbranche. Iedere slager, ongeacht of hij aangesloten is bij een vereniging, kan nu mystery shoppers inzetten. Laagdrempelig en zonder opstartkosten maar voor een vaste lage prijs per uitgevoerde opdracht. Zo kan binnen no-time waardevolle feedback van je klanten worden verzameld die dieper gaat dan oppervlakkige online reviews. De resultaten van het onderzoek worden weergegeven in een gemakkelijk online dashboard.

Eenvoudig

David Bleijie, Manager Opleiding & Training bij de Vereniging van Keurslagers, beaamt dit: ‘Met onze ervaring uit de slagersbranche en de expertise van Secret View is een methode ontwikkeld die het eenvoudig maakt voor slagers om zelf een goed mystery shopping onderzoek op te zetten. Het onderzoek wordt uitgevoerd door échte klanten. Het geeft je waardevolle informatie over de klantbeleving. Naast de kwaliteit van ons vlees, één van de belangrijkste pijlers in onze slagersbranche. Secret View biedt een eenvoudige oplossing om je team op positieve wijze continu scherp te houden. Ondernemers zetten het individueel in én wij gebruiken het tevens als waardevolle aanvulling op onze teamtrainingen.’

Ook Albert-Peter Veldkamp, directeur van Uw Slager en uitvoerder voor Het Worstmakersgilde, is enthousiast: ‘Wij werken vanuit onze formule al een aantal jaar met deze vorm van mystery shopping. Veel slagers hebben inmiddels ervaring met mystery shopping bij Secret View en het dashboard. Ze vinden het dashboard, boordevol waardevolle feedback van mystery shoppers, ontzettend gemakkelijk te gebruiken. Met de feedback leren ondernemers precies waar ze nog beter in kunnen worden. Het resultaat: meer tevreden klanten en een hogere omzet.’

Keurslager Van Caulil

Bianca Kalmthout van Keurslager Van Caulil in Etten-Leur is heel tevreden over het mystery shopping onderzoek. ‘Ik bespreek de mystery shopping resultaten altijd met mijn team’, vertelt ze. ‘We gebruiken de resultaten om van te leren. Daarom heeft iedereen binnen ons team hier inzicht in. We zijn ons ervan bewust dat we soms zaken over het hoofd zien, omdat we de hele dag in de winkel staan. Een frisse blik van een echte klant dient daarom voor ons als een figuurlijke spiegel waar we van kunnen leren om een betere versie van onszelf te worden.’

Uit de resultaten haalt Kalmthout altijd actiepunten. ‘Als we bepaalde trends bespeuren met zaken die minder goed gaan dan bespreken we dat en kijken we samen hoe we dit kunnen verbeteren. Zo kregen we een tijdje geleden terug uit de resultaten dat het proeven van een van onze producten onvoldoende duidelijk was voor onze klanten. Toen hebben we één iemand verantwoordelijk gemaakt binnen het team. Diegene zorgt er nu voor dat er altijd wat te proeven in het zicht staat. Daardoor scoren we inmiddels veel beter op dit onderwerp. Daar tegenover staat dat, als we een hele goede score terugkrijgen van een mystery shopper, ik ook met complimentjes strooi! We vinden het natuurlijk ook fijn om erkenning te krijgen van klanten dat we het goed doen.’

Meer weten? Check https://secretview.io/nl/small-business en meld je direct aan.

Dossiers
Lees ook
Van Wijk: ‘Zo creatief mogelijk met de ruimte omgaan’

Van Wijk: ‘Zo creatief mogelijk met de ruimte omgaan’

Jeroen en Inge van Wijk wilden hun Keurslagerij in Nieuwkoop graag een geheel eigen uitstraling geven én meer werkruimte creëren. Vooral dat laatste was een heel gepuzzel. Door onder meer de toonbank iets naar voren te halen en voor een hangend vleeswarenmeubel te kiezen, werd een aantal meters gewonnen. Deze extra ruimte komt vanwege de te verwachte...

Slagerij Broodbakker opent drive thru voor broodjes rookworst

Slagerij Broodbakker opent drive thru voor broodjes rookworst

Kwaliteitslager Marc Broodbakker in Naarden opende vrijdag een speciale ‘Broodje Rookworst Drive Thru’ naast zijn slagerij.De slager kwam op het idee om een drive thru te openen nadat hij hoorde dat een groepje studenten van de studie Event Management aan de Hogeschool Utrecht moeite had om in deze tijd een bedrijf te vinden om praktijkervaring op te...

‘Met nieuwe hygiënecode nóg verder professionaliseren’

‘Met nieuwe hygiënecode nóg verder professionaliseren’

Het assortiment van de slagers is de laatste jaren flink uitgebreid. Ook is er meer aandacht voor de verwerking van wild en keukenprocessen, zoals sous-vide bereiding. Daar speelt de nieuwe hygiënecode voor het poeliers- en slagersbedrijf, die begin volgend jaar wordt gelanceerd, op in. De nieuwe hygiënecode vormt volgens Jacques Rijk van de KNS een...