Keurslager Van Caulil heel tevreden over mystery shopping onderzoek

Mystery shopper_Hans Prinsen

Foto: Hans Prinsen

‘Frisse blik van de klant dient als een figuurlijke spiegel’

Secret View heeft het allereerste mystery shopping platform gelanceerd dat speciaal is ontworpen voor kleine ondernemers. Met feedback van echte klanten leren slagerijen hun vakmanschap te gebruiken om klantervaringen te verbeteren. Bianca Kalmthout van Keurslager Van Caulil in Etten-Leur is heel tevreden. ‘We gebruiken de resultaten om van te leren’, vertelt ze.

De wens om mystery shopping onderzoek uit te voeren bestaat bij slagers al geruime tijd. Toch was deze kwalitatieve onderzoeksvorm tot voor kort alleen toegankelijk voor grote formules. Om ondernemers met één tot vijf vestigingen ook te voorzien van waardevolle feedback van echte klanten heeft Secret View een betaalbare en toegankelijke do-it-yourself (DIY) oplossing ontwikkeld waarmee ondernemers hun eigen mystery shopping onderzoek op kunnen zetten.

In samenwerking met organisaties als Vereniging voor Keurslagers, Uw Slager en het Worstmakersgilde lanceert Secret View deze dienst als eerst in de slagersbranche. Iedere slager, ongeacht of hij aangesloten is bij een vereniging, kan nu mystery shoppers inzetten. Laagdrempelig en zonder opstartkosten maar voor een vaste lage prijs per uitgevoerde opdracht. Zo kan binnen no-time waardevolle feedback van je klanten worden verzameld die dieper gaat dan oppervlakkige online reviews. De resultaten van het onderzoek worden weergegeven in een gemakkelijk online dashboard.

Eenvoudig

David Bleijie, Manager Opleiding & Training bij de Vereniging van Keurslagers, beaamt dit: ‘Met onze ervaring uit de slagersbranche en de expertise van Secret View is een methode ontwikkeld die het eenvoudig maakt voor slagers om zelf een goed mystery shopping onderzoek op te zetten. Het onderzoek wordt uitgevoerd door échte klanten. Het geeft je waardevolle informatie over de klantbeleving. Naast de kwaliteit van ons vlees, één van de belangrijkste pijlers in onze slagersbranche. Secret View biedt een eenvoudige oplossing om je team op positieve wijze continu scherp te houden. Ondernemers zetten het individueel in én wij gebruiken het tevens als waardevolle aanvulling op onze teamtrainingen.’

Ook Albert-Peter Veldkamp, directeur van Uw Slager en uitvoerder voor Het Worstmakersgilde, is enthousiast: ‘Wij werken vanuit onze formule al een aantal jaar met deze vorm van mystery shopping. Veel slagers hebben inmiddels ervaring met mystery shopping bij Secret View en het dashboard. Ze vinden het dashboard, boordevol waardevolle feedback van mystery shoppers, ontzettend gemakkelijk te gebruiken. Met de feedback leren ondernemers precies waar ze nog beter in kunnen worden. Het resultaat: meer tevreden klanten en een hogere omzet.’

Keurslager Van Caulil

Bianca Kalmthout van Keurslager Van Caulil in Etten-Leur is heel tevreden over het mystery shopping onderzoek. ‘Ik bespreek de mystery shopping resultaten altijd met mijn team’, vertelt ze. ‘We gebruiken de resultaten om van te leren. Daarom heeft iedereen binnen ons team hier inzicht in. We zijn ons ervan bewust dat we soms zaken over het hoofd zien, omdat we de hele dag in de winkel staan. Een frisse blik van een echte klant dient daarom voor ons als een figuurlijke spiegel waar we van kunnen leren om een betere versie van onszelf te worden.’

Uit de resultaten haalt Kalmthout altijd actiepunten. ‘Als we bepaalde trends bespeuren met zaken die minder goed gaan dan bespreken we dat en kijken we samen hoe we dit kunnen verbeteren. Zo kregen we een tijdje geleden terug uit de resultaten dat het proeven van een van onze producten onvoldoende duidelijk was voor onze klanten. Toen hebben we één iemand verantwoordelijk gemaakt binnen het team. Diegene zorgt er nu voor dat er altijd wat te proeven in het zicht staat. Daardoor scoren we inmiddels veel beter op dit onderwerp. Daar tegenover staat dat, als we een hele goede score terugkrijgen van een mystery shopper, ik ook met complimentjes strooi! We vinden het natuurlijk ook fijn om erkenning te krijgen van klanten dat we het goed doen.’

Meer weten? Check https://secretview.io/nl/small-business en meld je direct aan.

Dossiers
Lees ook
Kansen voor de toekomst van de slagerij

Kansen voor de toekomst van de slagerij

De vraag naar meer (online) gemak is dé trend van dit moment. Daarin liggen kansen voor de slager. Meer consumentgericht denken is daarbij een must. Het opleiden van een nieuwe generatie ondernemers is de grootste uitdaging met het oog op de toekomst, vinden vertegenwoordigers uit de branche.

Creatief verkopen - Handboek voor slagers

Creatief verkopen - Handboek voor slagers

In Creatief verkopen laat geboren Achterhoeker en slagerszoon Gerhard Kwak zien hoe slagers hun verkoop kunnen stimuleren en nieuwe klanten kunnen winnen. Omdat Kwak “terugkijken best wel eens leuk vindt en zeker informatief”, kijkt hij ook naar de wervingsmethoden van vroeger.

Slagerij van Melik in W.C. Brusselse Poort Maastricht is helemaal vernieuwd

Slagerij van Melik in W.C. Brusselse Poort Maastricht is helemaal vernieuwd

Slagerij Van Melik en Bufkes Brusselse Poort hebben onlangs de deuren geopend van een complete nieuwe en vernieuwende winkel. De Slagerij en Bufkes zijn naar de overzijde van de passage van het winkelcentrum verhuisd en het aantal vierkante meters is flink uitgebreid. Het resultaat is een heel transparante zaak.