LONDEN - Mensen die wekelijks teruggrijpen naar fastfood, snoep en andere ongezonde lekkernijen hebben meer kans om een depressie te ontwikkelen.
Dat blijkt uit een onderzoek van University College Londen, onder 3.486 mannen en vrouwen van ongeveer 50 jaar.
Mensen die vaak een kant-en-klare maaltijd eten, teruggrijpen naar fastfood en geregeld snoepen hebben tot 58% meer kans op een depressie, meldt de Daily Mail.
Bloedsuikerspiegel
'Slechte voeding zet je lichaam onder extra druk. Als je veel dingen eet die je bloedsuikerspiegel verhogen, is dat niet goed voor je bloedvaten en heeft dit effect op je hersenen. Sport is ook van belang als je een depressie wil bevechten, maar je eetpatroon speelt hier eveneens een belangrijke rol bij', aldus onderzoeker, professor Eric Brunner.
Lees ook:
Jongere vindt fastfood té lekker (13 oktober 2009)
Wereldrecord Bolt op kipnuggets (18 augustus 2009)
Kijk in ons nieuwsarchief voor:
Alle berichten over fastfood






