WASHINGTON - Iedere dag een biefstukje als onderdeel van een gezond voedingspatroon is goed voor het hart en is goed voor de cholesterol. Dit zeggen wetenschappers in The American Journal of Clinical Nutrition.
De wetenschappers onderzochten het effect van het toevoegen van een dagelijkse portie mager rundvlees aan een voeding zoals voedingskundigen dat veelal adviseren. Dat advies betekent in de regel voeding met weinig verzadigd vet en veel voedingsvezel.
De resultaten laten zien dat het eten van mager rundvlees (zoals biefstuk) het risico op hart- en vaatziekten kan verminderen door een reductie van het 'slechte' cholesterol in het bloed, meldt Vlees.nl op basis van het onderzoek.
Vleesconsumptie wordt vaak in verband gebracht met een verhoogde kans op hart- en vaatziekten. De studie is een aanwijzing, dat niet het vlees zelf, maar verzadigd vet verantwoordelijk is. Mager rundvlees lijkt dus een gunstig effect te hebben.
Bron: Vlees.nl






